Mocht je onverwacht stil komen te staan, dan helpen we je om de situatie zo snel mogelijk op te lossen. We leggen je uit wat onze pechhulpservice inhoudt. Zo weet je waar je aan toe bent wanneer je met pech onderweg met de camper komt te staan.
Onze campers zijn jong en technisch goed onderhouden bij erkende dealers. Zo voorkomen we pech onderweg. De techniek kan ons altijd een keer in de steek laten. Daarom hebben we voor al onze campers pechhulpservice afgesloten als de camper niet meer rijdt door pech of een ongeval.
Als er een rood lampje op het dashboard gaat branden, stop dan direct met rijden! Neem daarna meteen contact met ons op via één van de telefoonnummers op je checklist.
Pechhulpservice
Onze pechhulpservice is ondergebracht bij Stellantis van Stella Assistance. Als je pech onderweg hebt, zorg dan eerst dat je jezelf en je medepassagiers in veiligheid brengt. Bel daarna het pechhulpservicenummer wat op de checklist van je camper staat. Zij zullen je vragen waar je staat en zorgen dat er zo snel mogelijk lokale pechhulp of een sleepdienst komt.
Neem daarna zo spoedig contact op met ons eigen nummer. Deze vind je ook op de checklist van je camper. We zijn 24 uur per dag bereikbaar.
Wanneer heb je recht op pechhulp?
Je krijgt pechhulp als de camper niet meer rijdt. Dat kan bijvoorbeeld door:
- Een mechanisch, elektrisch of elektronisch defect
- Een ongeval
- In de auto ingesloten sleutels
- Het verlies van sleutels
- Tanken van verkeerde brandstof
- Een lekke band
- Een defect aan accu
In welke landen heb je recht op pechhulp?
Je krijgt pechhulp aangeboden in landen waar het toegestaan is om met de camper te rijden. Deze landen vind je in onze algemene voorwaarden.
Wat gebeurt er als de camper komt stil te staan?
We zullen altijd kijken naar de beste oplossing als je stil komt te staan en de camper niet meer rijdt. Dit hangt af van verschillende factoren, bijvoorbeeld door te bekijken hoe snel de camper kan worden gemaakt, de afstand van jouw locatie tot aan onze locatie, de resterende huurperiode, enz.
Wij zullen je altijd helpen om de best mogelijke oplossing te vinden voor jouw situatie. Wij zijn daarbij afhankelijk van de aangeleverde mogelijkheden van de pechhulpservice.
Zijn er nog extra kosten als ik pech onderweg heb?
Krijg je onderweg pech en moet de camper worden gerepareerd of gerepatrieerd? Dan kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten en/of je reisroute moet aanpassen. Dit zijn de mogelijke bijkomende kosten:
-
-
Camperkosten, vergoeden wij op basis van de ingediende facturen;
-
Overige kosten, zijn je eigen verantwoordelijkheid of vallen onder je (reis)verzekering;
-
Persoonlijke uitgaven, zijn altijd voor eigen rekening.
-
We adviseren je om voor vertrek de polisvoorwaarden van je eigen verzekering en onze algemene voorwaarden door te lezen, zodat je weet waar je aan toe bent als je je camperreis zou moeten onderbreken.
Schade die is ontstaan door jouw eigen handelen of bijvoorbeeld schade ontstaan door hagel of andere weersomstandigheden, een klapband of de kosten voor het vervangen van een ruit ten gevolge van een ruitbreuk of steenslag zijn voor jouw eigen rekening. Deze vormen van onvoorziene schade vallen onder het eigen risico.
Wanneer heb ik als persoon recht op pechhulp?
Onze pechhulpservice is er om je huurcamper te repareren, zodat je je reis kunt voortzetten. Mocht jou persoonlijk iets overkomen waardoor je niet meer kunt rijden, neem dan contact op met je eigen (reis)verzekering. Let op: je blijft altijd verantwoordelijk voor het inleveren van de camper op de afgesproken datum. Is er een tweede bestuurder aangemeld? Dan mag deze de camper verder rijden.
Neem in deze situatie altijd contact met ons op, zodat wij je kunnen adviseren.
Wat doe ik bij een ongeval met schade?
Kan de camper niet meer verder rijden? Bel de pechhulpservice. Het nummer vind je op de checklist. Neem ook contact met ons op. Handel daarna als volgt:
- Schakel de lokale politie in
- Vul samen met de tegenpartij het schadeformulier in
- Maak zo veel mogelijk foto’s van de situatie
- Mail de foto’s van de schade en het formulier direct naar info@camperhuren.nl
Rijdt de camper nog? Volg dan de 4 punten hierboven en neem contact met ons op. De telefoonnummers staan op je checklist.
NB.: Uit deze blog kunnen geen rechten worden verleend.