Veelgestelde vragen

Advies

  1. Ik weet niet welk type camper het meest geschikt voor onze vakantie is, kan Camperhuren.nl daarbij helpen?

    Op onze pagina Verhuur campers kun je bekijken wat voor type campers je allemaal kunt huren. Mocht je twijfelen over jouw keuze of ontvang je graag advies over de meest geschikte camper, dan kun je telefonisch contact met ons opnemen via 0297 54 7007 of mailen naar info@camperhuren.nl. Je bent ook van harte welkom in onze showroom om de campers te komen bezichtigen. Bekijk onze openingstijden.

  2. Kan ik de campers bekijken voordat ik er mee op vakantie ga?

    Dit is uiteraard mogelijk en zeker aan te raden. Je kunt gewoon onze showroom binnen wandelen en lekker rondkijken, zodat je geheel voorbereid op vakantie gaat. Bekijk hier onze openingstijden. Wil je er zeker van zijn dat jouw voorkeurscamper aanwezig is? Bel ons dan even op 0297 54 7007.

  3. Krijgen we uitleg over de camper voordat we vertrekken?

    Jazeker, je krijgt een uitgebreide uitleg op de dag van vertrek zodat je onbezorgd op reis gaat. Behoefte aan meer informatie? Je krijgt een handboek met informatie over de camper mee.

    Kun je via het handboek geen antwoord vinden op je vraag, dan kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen via 0297 54 7007.

  4. Hoeveel kilo aan spullen mag ik meenemen in de camper?

    Rekening houdend met een gewicht van de camper variërend van 3000 tot 3100 kg, volgens EU-norm (met inbegrip van bestuurder (75 kg), volle brandstoftank, verswatertank, gasflessen, reservewiel, kabelhaspel, standaard boordgereedschap en 10 kg voor iedere meter lengte van de camper), mag je nog 400 kilo aan bagage meenemen.

Huur- en annuleringsvoorwaarden

  1. Wat zijn de ophaal- en terugbrengtijden?

    De huurperiode begint doorgaans op donderdag, vrijdag of zaterdag tussen 14.00 en 17.00 uur en eindigt op vrijdag of zaterdag tussen 09.00 en 11.00 uur. Buiten het hoogseizoen kunnen dit afwijkende dagen zijn. Elke camper heeft zijn eigen ophaal- en terugbrengtijd. Deze tijden krijg je 10 dagen voor vertrek per mail. Houd er rekening mee dat je gemiddeld 30 minuten kwijt bent voor de uitgifte en inname van jouw camper.

  2. Waar moet de bestuurder van een camper aan voldoen?

    Voor het besturen van de camper is rijbewijs B voldoende. De bestuurder dient ten minste 25 jaar te zijn en 5 jaar in het bezit te zijn van een geldig Nederlands rijbewijs B. Niet Nederlandse ingezetenen dienen in het bezit te zijn van een geldig internationaal rijbewijs, dat in het land van herkomst kan worden aangevraagd.  De camper mag alleen bestuurd worden door de vooraf opgegeven bestuurders.

    De bestuurder dient bij het gebruik van de camper alle instructies die door Camperhuren.nl zijn verstrekt op te volgen. De bestuurder dient voorzichtig en veilig met de camper te rijden. Het is uitdrukkelijk niet toegestaan harder te rijden dan de maximum toegestane snelheid. Wij adviseren een maximum snelheid van 100 à 110 km/u.

  3. Welke landen mogen worden bezocht?

    Alle landen die op de groene kaart (internationaal verzekeringsbewijs) vermeld staan, mogen met de camper worden bezocht, m.u.v. vooraf door de verzekering en Camperhuren.nl aangemerkte risicogebieden. Twijfelt u over een land? Vraag het ons. De groene kaart wordt standaard meegeleverd met de camper.

    Het is niet toegestaan met de camper wintersportgebieden te bezoeken of de camper te gebruiken voor wintersportdoeleinden. Schade ontstaan in wintersportgebieden of het gebruik van de camper voor wintersportdoeleinden is voor rekening van de huurder.

  4. Waar moet je aan denken bij een annulering?

    Annulering dient schriftelijk of via de e-mail te geschieden. Je kunt mailen naar info@camperhuren.nl. De datum van de postbezorging geldt hierbij als annuleringsdatum. Camperhuren.nl raadt de huurder aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.

    De kosten voor een annulering verschillen per periode:

    a. bij annulering 15 weken of langer voor aanvang van de huurperiode: 25% van de huursom;
    b. bij annulering 10 weken of langer en korter dan 15 weken voor aanvang van de huurperiode: 60% van de huursom;
    c. bij annulering korter dan 10 weken voor aanvang van de huurperiode: 100% van de huursom.

  5. Mag mijn hond mee in de camper?

    Honden zijn toegestaan in het type Comfort enkele bedden en type Compact dwars bed, mits Camperhuren.nl vooraf hiervoor schriftelijke toestemming heeft gegeven.

  6. Mag je roken in de campers van Camperhuren.nl?

    Roken in de camper is niet toegestaan.

  7. Kan ik mijn auto achterlaten op het terrein van Camperhuren.nl?

    Je kunt een auto van de huurder en/of bestuurder achterlaten tegen een tarief van € 3,- per dag. Graag van te voren aan te melden, zodat er een plaats voor je gereserveerd kan worden. Het achterlaten van een auto van de huurder en/of bestuurder op het terrein van Camperhuren.nl tijdens de huurperiode is geheel voor eigen risico. Camperhuren.nl is niet aansprakelijk voor enige gevolgen die het parkeren van dit voertuig met zich meebrengt (bijvoorbeeld schade of diefstal).

  8. Moet de camper worden schoongemaakt voordat hij teruggebracht wordt?

    Je kunt zelf de eindschoonmaak van de gehuurde camper verzorgen. Dit houdt in dat de binnenkant en buitenkant volledig schoongemaakt dienen te worden. Bij Loogman op de Aalsmeerderweg bevinden zich 5 zelfservice wasboxen, waar je gemakkelijk de buitenkant van de camper kunt schoonmaken. Het dak van de camper hoeft niet schoongemaakt te worden.

    Wil je jouw vakantiegevoel extra lang vasthouden? Laat ons dan de eindschoonmaak verzorgen. Op de pagina Praktische extra’s vind je een overzicht van de diensten die we jou kunnen bieden.

  9. Is de camper verzekerd?

    De camper is WA + Casco, inclusief inzittenden, verzekerd. Er geldt een eigen risico van € 1.000,- per gebeurtenis, welke bij schade in binnen- en buitenland in rekening wordt gebracht bij de huurder. Een groene kaart wordt bij de camper meegeleverd. Schade ontstaan door hagel of andere weersomstandigheden, een klapband en de kosten voor het vervangen van een ruit ten gevolge van een ruitbreuk of steenslag zijn voor rekening van de huurder. Deze vormen van onvoorziene schade vallen onder het eigen risico.

    Schade die ontstaan is door het rijden onder invloed of het laten rijden van niet bevoegde personen wordt in rekening gebracht bij de huurder. Deze schade valt niet onder het eigen risico.

     

    Meer informatie vind je in onze algemene voorwaarden.

Kosten

  1. Moet er borg betaald worden bij het huren van de camper?

    De waarborgsom per huurperiode bedraagt € 1.000,00. De waarborgsom dient betaald te worden uiterlijk 6 weken voor aanvang van de huurperiode, samen met het laatste deel van de huursom. Deze waarborgsom wordt, mits de huurder al zijn verplichtingen jegens Camperhuren.nl is nagekomen, binnen 21 dagen nadat de huurder de camper heeft teruggebracht teruggestort op de rekening van de huurder, eventueel onder inhouding van door de huurder verschuldigde extra kosten.

  2. Hoeveel vrije kilometers zijn in de huurprijs inbegrepen?

    Per week zit 1750 kilometer in de huurprijs inbegrepen, tenzij anders in de overeenkomst of op de website is vermeld. Voor de kilometers die de huurder extra heeft gereden, wordt € 0,20 per kilometer in rekening gebracht. Voor weekenden of delen van een week gelden aangepaste aantallen kilometers.

  3. Worden de verbruikskosten in rekening gebracht?

    Aan vloeistofverbruik voor het chemisch toilet, het gasverbruik en eventuele olieverbruik zijn geen kosten verbonden.

  4. Door wie worden de brandstofkosten betaald?

    Verbruik van brandstof (diesel) is voor rekening van de huurder. De huurder krijgt de camper met een volle brandstoftank mee en de huurder dient de camper volgetankt te retourneren.

  5. Hoe dient de betaling te worden voldaan?

    Bij het tot stand komen van de overeenkomst dient de huurder 25% van de huursom te betalen. De huurder dient 25% van de huursom 6 maanden voor aanvang van de huurperiode te betalen. Indien de overeenkomst tot stand komt binnen 6 maanden voor aanvang van de huurperiode, dan dient de huurder 50% van de huursom bij de totstandkoming van de huurovereenkomst te betalen. De huurder dient 50% van de huursom en de waarborgsom (€ 1.000,-) 6 weken voor aanvang van de huurperiode te betalen.

Meest gestelde vragen

  1. De elektriciteit werkt niet. Wat moet ik doen?

    Stel jezelf eerst een paar vragen:
    – sta ik aangesloten aan een stroompunt? Zonder stroom werken de stopcontacten in de camper niet. De lichten werken uiteraard wel op de woonaccu, zolang deze voldoende opgeladen is.
    – staat het stroompunt op de camping of camperplaats op het juiste aantal ampère ingesteld?
    – staat het stroompunt op de camping of camperplaats aan?
    Heb je nog geen stroom, bekijk dan nog eens goed de instructiefilm met onderwerp stroom/water en diesel.
    Kom je er nog niet uit, neem gerust contact met ons op.

  2. Ik heb geen warm water. Wat moet ik doen?

    Stel jezelf eerst een paar vragen:
    – heb ik de gasfles opgedraaid?
    – heb ik de juiste ring in de juiste stand op de thermostaat gedraaid?
    Heb je nog geen warm water, bekijk dan nog eens goed de instructiefilm met onderwerp verwarming/warm water.
    Kom je er nog niet uit, neem gerust contact met ons op.

  3. Ik ga met de boot. Heb ik het kenteken van de camper nodig?

    Als je voor de boot, naar bijvoorbeeld, Denemarken, om een kenteken wordt gevraagd, laat dit dan voorlopig open. Op je vertrekdag weet je definitief welke camper met welk kenteken je ophaalt. Onderweg kan je het kenteken alsnog in je reserveringformulier voor de boot invullen.

Pech en schade

  1. Wat te doen bij pech onderweg?

    Bij aanrijdingsschade of uitval door mechanische pech onderweg kun je het beste direct contact opnemen met de ASR Hulpdienst via +31 30 256 7777.  Daarna vragen wij je om ons ook z.s.m. op de hoogte te stellen van de schade via 0297 54 7007. Wij zijn 24/7 bereikbaar. Ook voor alle andere vormen van pech of schade vragen wij je ons zo snel mogelijk te informeren.

    Indien je op de snelweg pech krijgt, zorg er dan voor dat je veilig tot stilstand komt. Probeer in eerste instantie op een pechhaven of verzorgingsplaats terecht te komen. Als dit niet mogelijk is moet je noodgedwongen op de vluchtstrook plaatsnemen. Zorg er hierbij voor dat je de camper zo ver mogelijk naar rechts tegen de berm plaatst. Zet je alarmlichten aan, stap voorzichtig uit aan de kant waar geen verkeer rijdt en ga (indien mogelijk) achter de vangrail staan.

  2. Wat gebeurt er in geval van schade?

    Bij het terugbrengen dient de camper in gelijke staat te verkeren als bij aflevering. Ondanks het feit dat de campers van Camperhuren.nl goed onderhouden worden, kan zich altijd een defect voordoen of kan er schade ontstaan.

    De huurder mag noodzakelijke reparaties tot € 75,00 uit laten voeren. Dit dient te geschieden bij een deskundige herstelinrichting, liefst een dealer van het merk van de camper (het onderstel van de camper is Fiat, de opbouw is Dethleffs / Sunlight). Voor reparaties die dit bedrag te boven gaan, dient te allen tijde eerst contact met Camperhuren.nl te worden opgenomen via het telefoonnummer 0297 54 7007 en goedkeuring te worden gevraagd. De huurder houdt zich zo mogelijk aan de instructies van Camperhuren.nl. Op naam van Camperhuren.nl gestelde originele en gespecificeerde nota’s worden na afloop van de huurperiode aan de huurder terugbetaald.

    Schade aan het interieur, eventuele airco-unit op het dak, radio, achteruitrijdcamera, luifel en fietsenrek is voor risico van de huurder, behoudens normale slijtage en gebruikssporen.

    Bij iedere aanrijding dient de lokale politie te worden ingeschakeld en dient het Europese schadeformulier te worden ingevuld. Tevens dient de huurder zo spoedig mogelijk (binnen 24 uur) Camperhuren.nl telefonisch op de hoogte te stellen.

    Door de verzekering niet gedekte schade en kosten zoals ten gevolge van het rijden onder invloed, het laten besturen door niet bevoegde personen, door inbeslagname, drugsvervoer, overstroming, het vernielen van interieur enz. zijn geheel voor rekening van de huurder.

    Voor meer informatie verwijzen we naar onze algemene voorwaarden.

  3. Is de camper verzekerd?

    De camper is WA + Casco, inclusief inzittenden, verzekerd. Er geldt een eigen risico van € 1.000,- per gebeurtenis, welke bij schade in binnen- en buitenland in rekening wordt gebracht bij de huurder. Een groene kaart wordt bij de camper meegeleverd. Schade ontstaan door hagel of andere weersomstandigheden, een klapband en de kosten voor het vervangen van een ruit ten gevolge van een ruitbreuk of steenslag zijn voor rekening van de huurder. Deze vormen van onvoorziene schade vallen onder het eigen risico.

    Schade die ontstaan is door het rijden onder invloed of het laten rijden van niet bevoegde personen wordt in rekening gebracht bij de huurder. Deze schade valt niet onder het eigen risico.

     

    Meer informatie vind je in onze algemene voorwaarden.