Campers bekijken? Kom naar onze Open Dagen!

Pech onderweg met de camper

Mocht je onverwacht stil komen te staan, dan helpen we je om de situatie zo snel mogelijk op te lossen. We leggen je uit wat onze pechhulpservice inhoudt. Zo weet je waar je aan toe bent wanneer je met pech onderweg met de camper komt te staan.

Onze campers zijn technisch goed onderhouden bij erkende dealers. Zo voorkomen we pech onderweg. De techniek kan ons altijd een keer in de steek laten. Daarom hebben we voor al onze campers pechhulpservice afgesloten als de camper niet meer rijdt door pech of een ongeval.

Als er een rood lampje op het dashboard gaat branden, stop dan direct met rijden en neem eerst contact met ons op via het servicenummer op je checklist.

Pechhulpservice

Onze pechhulpservice is ondergebracht bij Stellantis van Stella Assistance. Als je pech onderweg hebt, zorg dan eerst dat je jezelf en je medepassagiers in veiligheid brengt. Bel daarna het pechhulpservicenummer wat op de checklist van je camper staat. Zij zullen je vragen waar je staat en zorgen dat er zo snel mogelijk lokale pechhulp of een sleepdienst komt.

Neem daarna zo spoedig contact op met ons eigen servicenummer. Deze vind je ook op de checklist van je camper en is 24 uur per dag bereikbaar.

Wanneer heb je recht op pechhulp?

Je krijgt pechhulp als de camper niet meer rijdt. Dat kan bijvoorbeeld door:

  • een mechanisch, elektrisch of elektronisch defect
  • een ongeval
  • in de auto ingesloten sleutels
  • het verlies van sleutels
  • tanken van verkeerde brandstof
  • een lekke band
  • een defect aan accu

In welke landen heb je recht op pechhulp?

Je krijgt pechhulp aangeboden in landen waar het toegestaan is om met de camper te rijden. Deze landen vind je op de groene kaart in je campermap.

Krijg ik een vervangende camper als ik die nodig heb?

We zullen altijd kijken naar de beste oplossing als je stil komt te staan en de camper niet meer rijdt. Dit hangt af van verschillende factoren, bijvoorbeeld door te bekijken hoe snel de camper kan worden gemaakt, de afstand van jouw locatie tot aan onze locatie, de resterende huurperiode, enz.

In Nederland heb je recht op 2 dagen vervangend vervoer (een auto) via de pechhulpservice. In Europa, buiten Nederland, is je vervangend vervoer (een auto) 4 dagen, zodat de camper eventueel gerepareerd kan worden en je daarna weer verder kunt rijden. Een hotelovernachting voor maximaal 4 dagen in Europa, buiten Nederland, is ook onderdeel van de pechhulp.

Wij zullen je altijd helpen om de best mogelijke oplossing te vinden voor jouw situatie. Wij zijn daarbij afhankelijk van de aangeleverde mogelijkheden van de pechhulpservice.

Zijn er nog extra kosten als ik pech onderweg heb?

Mocht je pech onderweg krijgen en je camper wordt gerepareerd of gerepatrieerd, kan het zijn dat je genoodzaakt bent om je route aan te passen. Buiten de hotelovernachtingen of het vervangend vervoer zijn alle andere uitgaven voor je eigen rekening.

Bij pech onderweg zal de pechhulpservice je helpen om de camper weer te laten rijden, echter schade die is ontstaan door jouw eigen handelen of bijvoorbeeld schade ontstaan door hagel of andere weersomstandigheden, een klapband en de kosten voor het vervangen van een ruit als gevolg van een ruitbreuk of steenslag zijn voor jouw eigen rekening. Deze vormen van onvoorziene schade vallen onder het eigen risico.

Wanneer heb ik als persoon recht op pechhulp?

De pechhulpservice is bedoeld om jou met je huurcamper weer op weg te helpen. Mocht jezelf iets zijn overkomen en ben je niet meer in staat om te rijden, neem dan contact op met je eigen reis- of zorgverzekering. Je blijft nog wel verantwoordelijk voor het terugbrengen van de camper op de afgesproken inleverdatum. Als er een tweede bestuurder is aangemeld, kan deze de camper verder rijden. Neem in zo’n geval altijd contact met ons op via het servicenummer, dan helpen wij je met advies.

Wat doe ik bij een ongeval met schade?

Kan de camper niet meer verder rijden? Bel de pechhulpservice. Het nummer vind je op de checklist. Neem daarna contact met ons op via het servicenummer. Handel daarna als volgt:

  • schakel de lokale politie in
  • vul samen met de tegenpartij het schadeformulier in
  • maak zo veel mogelijk foto’s van de situatie
  • mail de foto’s van de schade en het formulier direct naar info@camperhuren.nl

Rijdt de camper nog? Volg dan de 4 punten hierboven en neem contact met ons op via het servicenummer.

NB.: Uit deze blog kunnen geen rechten worden verleend.

april 2024

Aantal personen: 2,5 Prijs v.a. € 725 per week
Aantal personen: 2 Prijs v.a. € 725 per week
Aantal personen: 2 Prijs v.a. € 795 per week
Aantal personen: 2 Prijs v.a. € 845 per week